Orientation week - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van Melanie Z - WaarBenJij.nu Orientation week - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van Melanie Z - WaarBenJij.nu

Orientation week

Blijf op de hoogte en volg Melanie

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Greensboro

Misschien is het toch wel leuk om een soort van blog bij te houden over mijn avonturen hier in de states. Voor wie het totaal gemist heeft: als onderdeel van mijn minor ga ik een semester lang aan de University of North Carolina in Greensboro studeren. Ik ben zondag de 9e vertrokken en de introductieweek is alweer achter de rug. De tijd is werkelijk voorbij gevlogen! Ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier. Er zijn allerlei internationale studenten die echt overal en nergens vandaan komen, zoals de UK, Finland, Oostenrijk, Australië, Brazilië, Zuid-Afrika, Duitsland, België, Frankrijk, China, Japan, Zuid-Korea, Canada, Spanje en nog veel meer. Blijkbaar vertegenwoordigen we samen 23 landen, waarvan ik de enige Nederlander ben (You're the Dutch girl!).

Ik woon hier in een 'residence hall' genaamd de 'I-house' ofwel de internationals house. Ik deel de kamer met een meisje uit Zuid-Korea. In mijn gang zitten +/- 3 andere internationale studenten, de rest zijn vooral Amerikaanse eerstejaars. Voor ontbijt/lunch/avondeten gaan we naar een kantine of ergens anders uit eten, gezien er niet genoeg ruimte in het gebouw is om 200 tot 300 studenten zelf te laten koken.

Zoals ik eerder al zei is de afgelopen week echt voorbij gevlogen. Maandag was move-in day, met als enige op het programma pizza als avondeten voor alle internationale studenten. Op dinsdag waren er eerst een aantal meetings, met als afsluiter een bezoek aan de Super Wal-Mart (YEEY!). Dit was kort samengevat erg hectisch. Ik heb niet echt de tijd gehad om goed rond te kijken of ik ergens 'aparte' mensen zag lopen (of rondrijden xD). Na de meetings op woensdag zijn we puppies gaan knuffelen in een dierenzaak (PUPPIES <3). Dit hebben we overtroffen door op donderdag rond te rijden op gemotoriseerde olifantjes door een winkelcentrum. (Best. Day. Ever.) Vrijdag zijn we met een aantal internationals naar een 'frat party' gegaan. Dit was echt precies zoals in de films: redcups, DJ in de kelder, beer-pong in de huiskamer en het hele huis gevuld met mensen. Zaterdagavond is de gehele groep naar een internationals party gegaan in een club in downtown Greensboro. Deze week hebben we afgesloten door met een klein groepje de zondag door te brengen in een waterpark.

Wat mij vooral opvalt hier is dat de Amerikanen echt zó vriendelijk zijn! Daarbij zijn ze ook heel erg geïnteresseerd in je zodra ze een accent opmerken. De laatste dagen ga ik vooral heel veel om met een aantal leuke meiden uit Amerika, een Canadees en een Brit. Ik ben erg benieuwd naar welk accent ik heb in mijn Engels als ik terugkom haha.

Gister (maandag) heb ik mijn eerste les gehad in Marketing. Dit vak lijkt me goed te doen. Vandaag heb ik de rest van mijn lessen op het programma staan. Ben heel erg benieuwd!

  • 19 Augustus 2015 - 10:50

    Bert:

    Ben benieuwt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 1960

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 31 December 2015

Study abroad in Greensboro

Landen bezocht: