Freshman 15 - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van Melanie Z - WaarBenJij.nu Freshman 15 - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van Melanie Z - WaarBenJij.nu

Freshman 15

Blijf op de hoogte en volg Melanie

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Greensboro

Ik zal even een aantal random hersenspinsels loslaten die gerelateerd zijn aan eten:

De kitkats zien er nep uit. De verpakking is anders, simpeler (google kit kat USA) en persoonlijk vind ik de smaak ook net iets minder (arme ik haha). Natuurlijk heb gegoogled hoe dit nou precies zit. Over het algemeen worden deze geproduceerd door Nestlé, behalve in de USA dankzij een licentie-overeenkomst. Hier valt dit merk onder een divisie van ‘The Hershey Company’, een concurrent van Nestlé. Ook andere merken zien er anders en vreemd uit hier. De Lays naturel chips is hier geel in plaats van rood. De verpakking van Milkey Way is groen met bruin. Er is heel veel keus in Skittels, in tegenstelling tot Nederland (daar vind je ze bijna niet naar mijn idee). Een typisch Amerikaanse snack is Beef Jerkey, ofwel gedroogd/gerookt vlees. Ondanks dat het er best wel smerig uitziet, is het erg lekker!

Gezien ik best vaak vragen krijg over wat ik precies eet hier, zal ik wat meer vertellen over de cafetaria. Ik heb een verplicht mealplan (er is niet genoeg ruimte om zelf te koken) waarmee ik mijn eten kan halen. Met dit mealplan kan ik 10 keer per week in de cafetaria eten en daarnaast heb ik een flex budget wat ik ergens anders kan uitgeven, zoals de Subway, Starbucks of iets anders hier op het campus. Meestal ga ik 2 keer per dag voor ontbijt/lunch en avondeten. Ontbijten doe ik meestal met een (suikerachtige, niet zo bitter zoals thuis) yoghurt, soort havermout en meestal meloenblokjes. De ene dag laat ik een ei bakken waar van alles doorheen kan, zoals baconblokjes, hamblokjes, tomaatblokjes, paprikablokjes, geraspte kaas, champignons en zelfs veldsla. Vanaf 12 uur is het ook mogelijk om een sandwich in elkaar te laten zetten en te laten roosteren. Ook zijn er bagels, koffie, thee, appels, bananen en wafeltjes die je zelf kan maken. De hele dag door kan je ook koekjes, brownies, taartjes, soms ijs en ander dessertgerelateerde etenswaren pakken. ’s Avonds is er altijd wel pizza, pasta, patat (friet voor de Nijmegenaren), gefrituurde kip, kip, hamburger die je zelf kan bouwen en rijst met wokgroenten die je zelf kan uitkiezen en laten bakken. Ook is het mogelijk om je eigen salade samen te stellen, met ruime keus uit dressings natuurlijk. Elke dag is er ook iets anders, zoals aardappelpuree (viel helaas niet zo in de smaak), iets anders met aardappelen, vlees zoals gebraden ham, ‘macaroni and cheese’ en bijvoorbeeld zondag waren er crêpes (hele dunne pannenkoeken). Het ontbijt is prima, de koffie smaakt goed maar het avondeten begint langzamerhand toch wel een klein beetje saai te worden. Boven alle verwachtingen in mis ik zelf koken toch wel een beetje. Gelukkig is het eten niet extreem vet (al frituren ze wel een hele hoop), maar ik ben toch wel een beetje bang voor de ‘freshman 15’ (google maar).

Even een ander dingetje: de Amerikanen rijden echt in belachelijk grote auto’s. Dit wist ik van tevoren al wel, maar op het moment dat de voorkant van een pick-up truck tot mijn schouder komt, vraag ik me toch af of de eigenaar zo nodig iets moet compenseren of dat het toch onder de categorie ‘normaal’ valt. Een ander grappig feitje vind ik wel dat de auto’s in de staat North Carolina alleen verplicht zijn om een nummerplaat aan de achterkant te hebben. Dit viel me al wel op in Breaking Bad, maar ik dacht dat dit alleen in de serie zo was.

Ik heb onderhand honger gekregen dus ik denk dat ik maar even een (nep) kitkatje ga eten om mijn rammelende maag te stillen. Ik hoop dat iedereen thuis de storm van afgelopen nacht heeft overleefd en dat die van aankomende nacht zal meevallen. Hier mag ik niet klagen met gemiddeld 30 graden en vrijwel geen regen.

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 1970

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 31 December 2015

Study abroad in Greensboro

Landen bezocht: